16 mei 2013

Stelling

Morgen ga ik een lezing/workshop geven op het Stellingwerfcollege over graphic novels. Gelukkig heb ik een keer meegeschreven toen ik een lezing bijwoonde over graphic novels. Daar werd een opsomming gegeven - ik weet niet meer door wie - van "10 Nederlandse graphic novels die je gelezen moet hebben".
Dat waren:
  1. Sela - Op weg naar Zoar.
  2. Judith Vanistendael - Toen David zijn stem verloor.
  3. Hanco Kolk - Meccano: Beauregard.
  4. Peter van Dongen - Rampokan: Java.
  5. Peter Pontiac - Kraut.
  6. Rudolf Kahl - Herinneringen.
  7. Milan Hulsing - Stad van klei.
  8. Jeroen Janssen en Pieter van Oudheusen - Bakamé.
  9. Brecht Evens - Ergens waar je niet wil zijn.
  10. Frans Masereel - Die Sonne.
Van deze lijst heb ik alleen 6, 7 en 10 nog niet gelezen.

Geen opmerkingen: